data 17.2016

Proiect de Ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor” utilizat de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

 

Potrivit Titlului VI “Control fiscal”, Capitolul I “Inspecţia fiscală” din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul efectuării inspecţiei fiscale, organul de inspecţie fiscală procedează la: sancţionarea potrivit legii a faptelor reprezentând încălcări ale legislaţiei fiscale şi contabile constatate.

Prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.3743 din 09 decembrie 2014 a fost aprobat formularul tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor” utilizat de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cod 14.13.22.99.

Modificarea propusă de prezentul ordin este necesară având în vedere că la data intrării în vigoare a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, s-a abrogat Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, impunându-se astfel şi actualizarea Anexei nr. 1 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3743 din 09 decembrie 2014 pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor” utilizat de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

De asemenea, prin Ordonanţa Guvernului nr. 5 din 28 ianuarie 2015 pentru modificarea unor termene prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, publicată în: monitorul oficial  nr. 78 din 29 ianuarie 2015, s-a modificat termenul de comunicare a procesului-verbal astfel: “comunicarea se face de către organul care a aplicat sancţiunea, în termen de cel mult două luni de la data aplicării acesteia”, modificare care a fost preluată şi în formularul tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor” aprobat prin prezentul ordin. Totodată, s-au transpus mai clar prevederile art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare referitoare la achitarea în termen de 48 de ore a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, dacă acesta prevede o asemenea posibilitate..

În vederea asigurării continuităţii în activitatea de sancţionarea a faptelor reprezentând încălcări ale legislaţiei fiscale şi contabile, s-a prevăzut posibilitatea utilizării formularelor tipizate, emise în baza Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3743/2014 pentru aprobarea formularului tipizat „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor” utilizat de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală, împuternicit de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de data de 30 septembrie 2016, similar prevederilor anterioare

Proiectele de acte normative, iniţiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituţiei la adresa http://www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenţa decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – cu menţiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:

  • Prin scrisori la adresa poştală: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Serviciul Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media;
  • Electronic la adresa de mail:anaf@mfinante.ro
  • Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Pentru a avea acces la informaţiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Informaţii / Comunicate şi informaţii de presă aflat pe site-ul instituţiei.

Anunțuri

Posted on Martie 17, 2016, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: